Les infografies actualment estan en boca de tothom i moltes vegades erròniament. La funció principal d’una infografia rau en explicar visualment una informació més o menys complexa amb l’ajut d’elements gràfics, amb l’objectiu de facilitar la seva comprensió. Moltes vegades com a dissenyadors podem rebre encàrrecs de treballs gràfics on l’únic que ens demanen realment és una imatge que acompanyi un llarg text.
Un seguit de coses a tenir en compte:
A QUI VA DIRIGIDA: Tingues en compte a quina audiència va dirigida la infografia.
PREGUNTA: Busca la pregunta que la infografia respondrà.
FOCUS: Centra’t en respondre aquesta pregunta i descartar tot el que no ajudi o entorpeixi aquest objectiu.
HISTÒRIA: Crea una història que funcioni, tingues en compte coses bàsiques com que llegim d’esquerra a dreta i de dalt a baix per tenir una narrativa coherent.
BREU, MENYS ÉS MÉS: Massa informació, ja siguin gràfics o text dificultarà la comprensió de la idea que vols transmetre.
UNA IMATGE MÉS QUE MIL PARAULES: Busca substituir text amb gràfics o imatges.
UTILITZAR DUES TIPOGRAFIES I TRES COLORS: Evita els malbarataments de colors i tipografies, la norma no escrita diu que amb dos tipus de lletra i tres colors n’hi ha prou.
COHERÈNCIA: Ha de ser coherent i llegible encara que no la vegis sencera.
L’ESPAI EN BLANC ÉS OK: No cal omplir sempre tot l’espai. Respirar és bo sempre!
MIDA: Unes mides recomanables serien 735 px d’ample i 5000 px d’alçada màxima.
DADES FIABLES: Utilitza sempre dades contrastades i fiables.
CRÈDITS: Quan s’utilitzen gràfics o textos d’altres fonts, acredita’ls.